Personaalne õpetus ehk isiklik praktika 

  • haiguste ennetamiseks (oma tervise tugevdamiseks)

  • haigusega toime tulemiseks (kannatuste vähendamiseks)

  • tervenemiseks, olenevalt inimesest

 Miks on isiklik kava hea? 

  • Individuaalne lähenemine on võrreldes grupitööga tunduvalt efektiivsem. Tehes iga päev natuke (10-15 min) just sinule vajalikku praktikat on tulemused kiiremad tulema kui kord nädalas käia grupitunnis! 

  • See võimaldab parimal moel arvesse võtta praktiseerija omadusi, oskusi, võimalusi ja soove.  Nii jõutakse kõige targemat teed pidi eesmärgile.

Jooga üks väärtuslikemaid panuseid on toetada tervenemist

Jooga aitab tervenemist nii keha, hingamise, mentaalsel, käitumuslikul kui ka emotsionaalsel tasandil.  

Sõltuvalt vajadusest on isikliku joogakavaga võimalik:

 

VALU:

  • leevendada ja ravida pea-, õlavöötme ja seljavalusid ning pingeid,

  • saada leevendust liigeste probleemide korral

  • parandada rühti

 

STRESS:

  • aidata stressi korral ja stressist tulenevate haiguste puhul

  • leida sisemist rahu ja tasakaalu

  • õppida lõdvestuma

  • parandada keskendumisvõimet

  • alandada halva kolesterooli taset

UNI

  • abi saada unetuse ja uninumisraskuste puhul

  • parandada une kvaliteeti

  • aitab üleväsimuse korral

 IMMUUNSUS

  • tõhustada seedeprotsessi (abi nii kõhukinnisuse kui kõhulahtisuse korral)
  • tugevdada ja taastada immuunsüsteemi

  • aktiveerida vereringlust ja lümfisüsteemi

 Jooga elavdab keha loomulikku võimet end ise tervendada.

 

Teekond isikliku praktikani:

Alustuseks: soov ise ennast aidata (hakates ise kodus joogat praktiseerima) ja valmisolek käia õpetajaga tunnis vähemalt kolmel korral. Tundide tegelik sagedus sõltub vajadusest ja olukorrast.

Esimene tund (90 min): Konsultatsioon – ootuste, vajaduste ja võimaluste väljaselgitamine. Räägime elustiilist (millal ärkad, millal magama lähed, millist tööd teed jne), tervislikust seisundist, mõõdan pulssi, seda kõike selleks, et mõista kuidas jooga parimal viisil õpilase ellu sobituks. Teeme lihtsamaid liikumisi, et selgitada välja õpilase füüsilised võimalused. Koostan esialgse praktika koos hingamisega ning selgitan üldisi tõdesid.   

Teine tund (60 min): umbes 1 nädala pärast läheme õppimisega detailsemaks. Aluseks on õpilase tagasiside. Õpilasele on  esimeses tunnis õpitu omasem ning lihtsam, nüüd saab praktikat edasi arendama hakata.  

Kolmas tund (60 min): umbes 1 kuu pärast teist tundi - vaatame koos praktika üle. Kas antud praktika töötab soovitud suunas? Millised probleemid on nüüd endast märku andnud? Kas midagi on ebaselge? Kas midagi vajab täpsustamist? Korrigeerimist?NB! Kindlasti pole see hindamine ega hinnangute andmine kodus tehtule! Kohtumise ja arutelu eesmärk on leida kõige parem toimimisviis.

Edaspidi kohtume juba vastavalt vajadusele. Näiteks kui: ilmneb uus probleem, praktika muutub igavaks ehk mehaaniliseks, muutub elusituatsioon (nt hommikune kava tuleb vahetada välja õhtuse vastu) või on lihtsalt soov valitud teel edasi liikuda. Enamasti toimub see 3 kuni 6 kuu praktiseerimise järel. 

Hind: Esimene tund 55 EUR (90 min), edaspidised tunnid a 30 EUR (60 min).


Igapäevaselt harjutades ja mis peamine tehes endale sobilikku praktikat, on edenemine ja tulemused kõige kiiremini saavutatavad.  Oma praktikat võiks muuta kui elusituatsioon vahetub, harjutus muutub mehaaniliseks (hakkab igav) või on soov lihtsalt edasi liikuda. Tule taas individuaaltundi, kus sinu praktikat saab muuta (kui selleks on vajadus) või edasi arendada. Enamasti toimub see iga 3 kuni 6 kuu praktiseerimise järel. 

 

Miks on spetsiaalselt Sinule tehtud praktika eriline? 

  • Sa saad seda teha kodus Sulle sobival ajal (võidad näiteks trenni sõidetud aja).
  • Sinule tehtud praktika lähtub vaid Sinust ning Sinu vajadustest ja võimalustest: millised on sinu tervise probleemid (kui on, aga ei pea olema), millisel eesmärgil soovid sa joogaga tegeleda jne.
  • Sa saad valida millal ja kui palju on sul aega praktikaga tegelemiseks. Näiteks iga päev 20 minutit endale pühendada on kasulikum kui üks tund nädalas. Samuti on hommikune ja õhtune praktika erinevad.
  • Tehes joogat igapäevaselt on areng ja tulemused kiiremini saavutatavad. Individuaalne praktika ei ole probleemist/haigusest lähtuv harjutuste kompleks, st selle või teise haiguse korral need ja need liikumised. See ei ole nii lihtne, sest põhjused miks me haigestume või miks meil valu ühes või teises piirkonnas on - on erinevad. Lihtsalt väga tihti on meil läbi liikumiste võimalik endaga paremat kontakti saavutada aga ka siin on väga tähtis mitte püüda mingit ideaalasanat teha vaid endast lähtuda - seda õpetaja aitabki teha.  


Üks näide: Kui teha 10 x virabhadrasanat (sõdalane eesti k)- esimesel korral mõeldes kõrvetava päikese peale- teisel korral mõeldes lausvihma peale on tulemused väga erinevad.

Pärast esimest tsüklit tunneb enamik janu (kes suutis paremini keskenduda need rohkem) ja pärast teist tsüklit on janu kadunud. Aga liikumine oli ju sama.

Just sellepärast ei saa ainult üks või teine harjutus ainult inimese tervislikku seisukorda muuta. Jooga on enamat kui võimlemine ja ulatub palju sügavamale kui ainult füüsiline tasand. Meil peab olema vaid järjepidevust joogaga tegelemiseks ning tähelepanelikkust väikeste muutuste nägemiseks. Ainult muutudes vähe haaval on muutused püsivad.   

 

Personaalsed joogatunnid toimuvad:

  • TELLISKIVI  PEREARSTIKESKUSES Telliskivi tn.1, Tln, III korrus
  • NÕMME TERVISEKLIINIKUS Õie 37, Nõmmel Tallinnas.

Vajalik eelnev registreerimine merlevau@hotmail.com või tel 50 11 99050 11 990.

 

 

virtuaalserver - veebimajutus.ee | koduleht - frukt.ee | kujundus - nodethirtythree.com